Rolele se utilizeaza foarte des pentru casele de marcat, iar categoria cea mai cunoscuta este reprezentata de catre cele ce contin hartie termica.

In afara de folosirea pentru casele de marcat, rolele de hartie termica mai au si alte intrebuintari, cand vine vorba de tiparirea contractelor, facturilor, asigurarilor, citatiilor si a altor documente de acest gen.

Avand in vedere faptul ca aceste acte se pastreaza mult timp in arhive, pentru ele trebuie sa se foloseasca o hartie de calitate superioara, care sa reziste cat mai mult.


Orice rola de hartie termica este formata din trei straturi, acestea sunt: baza, cerneala si protectia.

Baza este un strat realizat fie din hartie sau dintr-un material sintetic, cum ar fi polipropilena. Urmeaza cerneala, adica un strat acoperitor ce are in componenta cerneala transparenta, dar si o substanta de evidentiere.

Ultimul strat este protectia, ce are rolul de a proteja materialul tiparit de actiunea factorilor de mediu ce ar putea duce la deteriorarea lui.


Cand vine vorba de alegerea unei role termice, trebuie sa avem in vedere cateva detalii. In primul rand, o vom achizitiona in functie de modelul casei de marcat, pentru a se potrivi exact cu acesta.

Ba mai mult, mai exista si alte criterii la fel de importante, dupa cum urmeaza: temperatura de expunere, umiditatea, textura, stratul de protectie, grosimea, dar si cerintele de arhivare.

Spre exemplu, daca cerintele de arhivare includ pastrarea documentelor pe o perioada de 5 ani, atunci hartia termica folosita va fi de o calitate cat mai buna, pentru a nu se deteriora. Daca aceasta se deterioreaza, devine ilizibila, deci se pierd toate informatiile.


Rola termica  trebuie sa fie prevazuta cu o textura neteda, pe ambele parti, pentru o tiparire cat mai buna.

Cel mai indicat este sa alegem hartie termica ce este prevazuta cu un strat protector, deoarece astfel vom fi siguri ca rezista in conditii de umiditate sau caldura excesiva.


Concluzionand, rolele termice se folosesc in foarte multe domenii, mai ales cand vine vorba de comert, deoarece se elibereaza chitante pentru fiecare produs vandut. Practic, fiecare tranzactie este inregistrata, in acest mod respectandu-se normele legale din Romania.